Mail support

 

Herunder kan du finde guider til opsætning af mail, i forskellige programmer.

 

 


 

Vælg en guide:

 

Opsætning Outlook Express 4, 5 & 6. Opsætning Outlook 2007/2010. Opsætning af Outlook 2013/2016. Opsætning af Windows Mail.  Opsætning af mail på iPhone. Opsætning af Autosvar (POP3/IMAP).

 


 

 

 

FAQ - Oftestillede spørgsmål:

 

Hvorfor kan jeg ikke hente post efter at have installeret/opdateret min antivirus ?

Nogle antivirus-programmer ændrer i dine e-mail-indstillinger.
Du skal checke at "Server til indgående post" ( POP3 ) og "Server til udgående post" ( SMTP ),
stadig er det mail.domænenavn.dk som er angivet i mailen fra ResenNet.

Hvis dette ikke løste problemet, se "Jeg har installeret firewall og kan ikke hente post".

 

 

Jeg har installeret firewall og kan ikke hente post.  

Ved forkert konfiguration af diverse firewallprodukter kan man komme til at blokere for hentning af post.
Prøv at deaktivere din firewall inden du henter post.
Mange versioner af Antivirus-software ( som f.eks. Norton Antivirus ), har indbygget firewall.
Prøv at deaktivere dit antivirus-software, før du henter post.

 

 

Hvorfor kan jeg ikke sende mails, som fylder meget ?

Du sender post igennem din internetudbyder.
Nogle udbydere har sat et loft på deres SMTP-servere. ( Normalt er loftet på 4-5 MB )
Ring og snak med din internetudbyder.
Har du behov for at sende store mails, tilbyder ResenNet SMTP-service.

 

 

Hvor finder jeg loginsiden til webmail ? 

Du finder en login-side til din webmail nederst til højre på forsiden, eller ved at klikke her.

 

 

Hvordan opretter jeg en ny e-mail-adresse ? 

Hvis du ønsker flere e-mail-adresser, så skriv til web@ResenNet.dk eller ring på tlf. 97852777.

 

 

Jeg har glemt min adgangskode til min e-mail, hvad gør jeg ? 

Vi kan sende den adgangskode du angav, da du bestilte din mailkonto.
Kontakt ResenNet på web@ResenNet.dk eller på tlf. 97852777.

 

 

Hvor store e-mails kan jeg modtage ? 

Grænsen på ResenNets mailserver er 100MB pr. e-mail.

 

 

Jeg kan ikke sende e-mails mere, hvad gør jeg? 

Det har i mange år været internetudbyderne ( ISP ), som stod for at deres kunder kunne sende e-mails igennem dem.
Dette har de fleste udbydere nu mere eller mindre lukket for og derfor kan du have problemer med at sende post igennem dem,
hvis du har dit eget domæne.